Magnificat


koncept, libretto, reżyseria – Marta Górnicka

partytura – IEN

choreografia – Anna Godowska

konsultacja literacka – Agata Adamiecka

konsultacja muzyczna – Marta Szeliga

koncepcja estetyczna – Anna Maria Karczmarska

współpraca kostiumograficzna – Aleksandra Harasimowicz

inspicjent – Marek Susdorf

wykonawcy: Anna Andrzejewska, Beata Banasik, Ewa Chomicka, Paula Maria Głowacka, Violetta Glińska, Alicja Herod, Anna Jagłowska, Natalia Jarosiewicz, Katarzyna Jaźnicka, Ewa Konstanciak, Kamila Michalska, Jolanta Nałęcz-Jawecka, Małgorzata Nowacka, Natalia Obrębska, Anna Rączkowska, Anna Rusiecka, Paulina Sacharczuk, Natalia Samojlik, Anna Maria Sieklucka, Kaja Stępkowska, Karolina Więch, Anna Wodzyńska, Magdalena Woźniak

W kultowym spektaklu „MAGNIFICAT” CHÓR KOBIET konfrontuje się z najważniejszym obrazem kobiecości w Kościele – postacią Najświętszej Marii Panny. Z jego ideologiczną i estetyczną władzą. Z magnetyczną siłą tej świętej ikony kobiecości.

Cytaty z Biblii, przepisy kulinarne, teksty Jelinek, Mickiewicza i fragmenty „Bachantek” Eurypidesa chór miksuje z dźwiękiem komputera, trzaskiem migawek i fleszy, cytatami z gazet. Rytmizowana mowa i popowe frazy sprzęgają się z tradycyjnymi formami muzyki sakralnej. Nuty „MAGNIFICATU” są samplowane, stają się podkładem dla tekstów kultury i reklam. Powstaje ideologiczno-dźwiękowy remiks. Matka Boska schodzi ze świętych obrazów.

„MAGNIFICAT” jest wypowiedzią na temat kobiety w systemie władzy Kościoła. Bez świętych i nie-świętych słów. To postoperowa forma, z której rodzi się wielogłosowy, popkulturowy MAGNIFICAT (Marta Górnicka).

error: Zawartość chroniona !!